Datavisualisering

Vi samlar din viktigaste data i en lättförstådd dashboard.

 

Uppstart

Startar oftast genom ett telefonsamtal eller möte, där går vi igenom era behov och vad ni önskar att visualisera. Först när vi har tillgång till nödvändiga datakällor kan vi påbörja arbetet.

Arbete

Nästa steg är att bygga visualiseringen. Vi baserar utformningen på era behov och enligt er grafiska profil. Som verktyg använder vi Google Data Studio eller det ni har internt.

Leverans

När visualiseringen är klar presenterar vi innehållet. Vi besvarar eventuella frågor och reder ut frågetecken. Vårt mål är att göra dig nöjd och därför finns det alltid utrymme för feedback.

Exempel

 

Trafikanskaffning

Visar vilka kanaler som genererar mest värde och förenklar uppföljningen av er digitala marknadsföring.

Funnelvisualisering

Klargör var i flödet ni tappar kunder och förtydligar var ytterligare åtgärder krävs för ökad konvertering.

Beteende

Beskriver hur många som använder en funktion eller del av webbplats, och hur det skiljer sig mellan kundgrupper.

SEM

Förklarar hur er betalda trafik presterar, vanligast Google Ads eller Microsoft Ads.

SEO

Berättar om hur er organiska trafik levererar på en granulär nivå.

Social

Visualiserar trafiken från sociala medier och hur den påverkar era nyckeltal.